لوله کاروگیت

ساخت وبلاگ

آخرین مطالب

امکانات وب

لوله کاروگیت:

لوله کاروگیت یکی از انواع لوله های دوجداره محسوب می گردد که در استاندارد ملی ایران به شماره 3- 9116 ISIRI در ردیف طرح B این استاندارد قرارگرفته و از نظر تکنولوژی و روش تولید بصورت سطح داخلی صاف و لایه خارجی موجدار ( کاروگیت ) بوده و بدلیل طراحی خاص در پروفیل مقطع لوله وزن سبکتری داشته و در مقابل بارهای ضربه ای ناشی از ترافیک سنگین و وزن خاک بالای لوله مقاوم و همچنین بدلیل قابلیت انعطاف پذیری بالا در مقابل بارهای ارتعاشی پایداری قابل توجهی دارد صافی سطح داخلی نیز ضمن کاهش مقاومت اصطکاکی – شاخص جریان بسیار عالی برای عبور سیال داخل لوله فراهم نموده و از رسوب گذاری سیال پیشگیری می نماید.

 

مزایای لوله و اتصالات تولید شده توسط شرکت پارس پلیمر صفاهان به صورت زیر میباشد:

-طول عمرحداقل 50 سال

-انعطاف پذیری بالا در مواجه با فشار خارجی و ترافیکی و تحمل بار

-مقاومت در برابر نور خورشید و اشعه ماورابنفش (UV)

-مقاومت شیمیایی بسیار عالی در برابر اسید ، باز ، نمک های صنعتی ، گازهای حاصل از فاضلاب

-مقاومت در برابر خورندگی خاک

-وزن بسیار کمتر لوله های پلی اتیلنی نسبت به لوله های بتنی ، فولادی ، چدنی و…و حمل و نقل آسان تر و اررزانتر به دلیل سبکی

-نصب آسان و سریع

-امکان اتصال لوله ها به یکدیگر و آب بندی 100 در صد و بدون نشتی

-مقاومت جوش بالا به دلیل هم­جنس بودن جوش و لوله

-مقاومت بالا در برابر سایش ، شکستگی و ترک (در مقابل زلزله) و امکان ترمیم در صورت شکستگی با استفاده از دستگاه جوش اکستروژنی.

 

لوله کاروگیت چیست؟

این مدل از لوله ها جزو لوله های مدرن محسوب می شوند. جنس لوله ها ی کاروگیت از پلی اتیلن با دانسیته بالا  HDPEشامل pe80) ،  PE100 ، مواد پلی پرو پلین PP یا پی وی س  (pvcساخته می شوند و با استفاده از مواد شیمیایی دیگر اعم از دوده و مستربچ رنگی به میزان کم تر از ۳ درصد مواد اولیه مستحکم می شوند. به صورت دولایه ساخته می شوند و  لایه ی درونی معمولا به صورت صاف و صیقلی و به رنگ های آبی یا زرد و لایه ی بیرونی معمولا به صورت شیاردار و حلقه حلقه و به رنگ مشکی است.ضریب زبری کمتر نسبت به سایر لوله ها و میزان رسوب پذیری کمترو در نتیجه بهبود خواص هیدرولیکی ویژگی‌های

این لوله ها می باشد.

 

این لوله‌ها دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند که شامل موارد زیر هستند؛

* مقاومت بسیار بالا نسبت به سایر لوله‌ها خصوصاً اینکه  نسبت انواع لوله‌های پلاستیکی از مقاومت بالایی در برابر خوردگی برخوردار است.

* ماندگاری بسیار بالای این لوله‌ها از دیگر ویژگی‌های  خاص آنها است به گونه‌ای که عمر مفید آنها بیش از ۵۰ سال تخمین زده شده است و حتی می‌توان از ان ها تا ۱۰۰ سال هم استفاده کرد.

* جدار داخلی این لوله‌ها صاف و صیقلی و بدون شیار است به همین دلیل سیالات به راحتی از درون آن عبور می‌کنند. این ویژگی سبب شد که بتوان از لوله‌های با قطر کم هم در پروژه‌های لوله گذاری استفاده کرد و با این کار در هزینه پروژه صرفه جویی کرد. همچنین این صاف بودن سبب می‌شود که اصطکاک به پایین‌ترین حد خود برسد و رسوبی در لوله باقی نماند و بهره‌وری انتقال آب نیز بیشتر می‌شود.

* انعطاف پذیری و حالت گیر بودن، سرعت نصب بسیار بالا و   سبک وزن بودن  و حمل راحت این لوله‌ها از دیگر مزایای منحصر به فردشان است.

* این لوله‌ها را می‌توان در اندازه و قطرهای بزرگ نیز تولید کرد.

* هزینه ساخت و تولید مناسب  و قابل بازیافت بودن لوله کاروگیت از دیگر ویژگی‌های لوله کاروگیت است.

* در آخر که این لوله‌ها ارزش غذایی ندارند و لذا جوندگان  و میکروارگانیسم به آنها حمله نمی‌کنند به همین دلیل کمتر دچار پوسیدگی، ترک خوردگی و خراب شدن می‌شود.لوله کاروگیت از سایز 110 میلیمتر تا 1000 میلیمتر تولید میگردد.

 

از سایز 1000 تا 3000 میلیمتر هم به روش اسپیرال یا کورتیوپ تولید میگردد، که شرکت ناب زیست جز اولین شرکت های تولید لوله پلی اتیلن فاضلابی در سایز 3000 و 3500 میلیمتر میباشد.

لوله های کاروگیت بصورت شاخه ای تولید میگردند که در شاخه های 3 و 6 و 12 متری قابل عرضه به مشتریان میباشند.

لوله های پلی اتیلن فاضلابی در مقاومت حلقوی  16 و 31.5 و 64 کیلونیوتن با توجه به موقعیت کارگذاری و تحمل بارهای تعریف شده پروژه تولید میگردند. لوله کاروگیت تحمل فشار داخلی 1.5 بار بیشتر را ندارند و برای انتقال سیال بصورت ثقلی مورد استفاده قرار میگیرند .

 

قیمت لوله کاروگیت

قیمت لوله کاروگیت با توجه به فاکتورهای مختلف مشخص میشود.از مهمترین عوامل مؤثر در تعیین قیمت لوله کاروگیت میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

_طول، قطر و ابعاد لوله

_کاربری لوله کاروگیت

_ضخامت دیواره  و نوع مواد اولیه پلی اتیلن که در ساخت استفاده شده است.

قیمت لوله کاروگیت بر حسب واحد وزن لوله تعیین می گردد. طول شاخه لوله، قطر و وزن در قیمت این محصول نقش اساسی دارد. هر چه لوله کاروگیت از مواد مرغوب تر و تحت شرایط استاندارد تولید شده باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. همچنین برای مشخص شدن قیمت لوله کاروگیت باید نوع کاربری و محل نصب کاملا مشخص شود.

لوله کاروگیت...
ما را در سایت لوله کاروگیت دنبال می کنید

برچسب : لوله کاروگیت,کارخانه لوله کاروگیت,تولید کننده لوله کاروگیت,قیمت لوله کاروگیت,لوله کاروگیت فاضلابی , نویسنده : ناب زیست carogitpipena بازدید : 189 تاريخ : يکشنبه 23 خرداد 1400 ساعت: 15:28